Charakterystyka skrzyń AEGIS
AEGIS to skrzynie kolejnej generacji. Charakteryzuje je wysoka wytrzymałość mechaniczna oraz odporność na paliwa, oleje, rozpuszczalniki i promieni UV.
Mogą być stosowane w procesie dekontaminacji w przypadku kontaktu z bojowymi środkami chemicznymi.
Skrzynie wyposażone są w uszczelkę zapewniającą ich wodoszczelność oraz ochronę przed wilgocią, piaskiem i pyłem, pozwalającą na wykorzystanie jej w zróżnicowanych warunkach klimatycznych całego świata.
Dzięki rozwiązaniom technologicznym oraz ich konstrukcji skrzynie transportowe i transportowo-ochronne AEGIS są idealne do zastosowań przemysłowych i militarnych, które wymagają bezkompromisowej ochrony przed:
- - wstrząsami,
- - uderzeniami,
- - wilgocią,
- - kurzem,
- - piaskiem i błotem,
- - zanieczyszczeniami.
Wykonane w technologii formowania rotacyjnego przy wykorzystaniu termoplastycznego, liniowego polietylenu o niskiej gęstości (LLDPE ).
Technologia formowania rotacyjnego pozwala na takie formowanie grubości ścian skrzyni i ich narożników aby zapewnić im ( w szerokim zakresie temperatur) trwałość w transporcie, odporność na uderzenia jak również wytrzymałość przy układaniu skrzyń na paletach.
Powierzchnie wewnętrzne i zewnętrzne ścian są do siebie prostopadłe, co wiąże się z maksymalnym zagospodarowaniem kubatury wewnętrznej skrzyni oraz z łatwym i efektywnym jej pakowaniem.
Zwiększa to również odporność skrzyń na działanie sił zewnętrznych przy ich składowaniu i późniejszemu transportowi.
Efektywność i wydajność zagospodarowania wnętrza została osiągnięta dzięki temu, że skrzynie Aegis mają kształt prostopadłościanu ( kąt ścian we wnętrzu skrzyni równy jest 90 °).
Optymalizacja, bezpieczeństwo i stabilność składowania możliwe jest dzięki unikalnej, modułowej konstrukcji skrzyń oraz odpowiednio wyprofilowanym ich dolnym i górnym powierzchniom.
Innowacyjne rozwiązania:
1. Podwójna ściana wieka skrzyni wraz z usztywniającymi wewnętrznymi żebrami i punktami montażowymi – rozwiązanie to pozwala na:
a) zachowanie sztywności wieka skrzyni w trzech płaszczyznach,
b) zwiększenie jego sztywności,
c) dodatkowa ochrona i amortyzacja przed uderzeniami i wstrząsami,
d) możliwość aranżacji (zagospodarowania) wewnętrznej przestrzeni pokrywy ( np. montaż siatki, organizera, szuflad) – bez przerwania ciągłości ściany ( przewiercania),
e) zachowanie równej/płaskiej płaszczyzny wieka, która nie podlega deformacjom jak to ma miejsce w przypadku pojedynczej ściany wieka,
f) powierzchnia obrzeży skrzyni została zaprojektowana w ten sposób aby szybko i skutecznie odprowadzić nadmiar wody lub innej cieczy z jej powierzchni zewnętrznej zapobiegając jej zamarzaniu na powierzchni skrzyni,
g) poprawia właściwości termoizolacyjne.
2. Zamknięte przestrzenie montażowe pod osprzęt skrzyni ( zawiasy, zamki „motylkowe”) – unikatowe rozwiązanie powodujące, że montaż zawiasów lub zamków za pośrednictwem nitów nie powoduje naruszenia ciągłości i szczelności głównej skorupy skrzyni. W razie uszkodzenia nitów można je łatwo wymienić nie ingerując w strukturę ścian skrzyni.
3. Kompresyjne zawiasy zostały tak skonstruowane, że umożliwiają dodatkowe „domknięcie” wieka skrzyni co znakomicie sprawdza się na potrzeby długotrwałego transportu i przechowywania skrzyni w warunkach ekstremalnych,
4. „Motylkowe” zamki posiadają wzmocnioną konstrukcję i standardowo umożliwiają w każdym z nim montaż kłódki,
Motylek zatrzask
Kompresyjny zawias
5. Zaletą zintegrowanych z obudową ergonomicznych uchwytów bez części ruchomych jest:
a) odporność całej konstrukcji na zewnętrzne uszkodzenia dzięki temu, że skrzynia nie posiada wystających poza jej obrys części lub elementów
b) wygodny uchwyt bez względu na to czy używamy rękawic czy gołej dłoni,
c) wnętrze i kształt uchwytu są tak wyprofilowane aby nadgarstek był usztywniony a przedramię blokowało się na ścianie skrzyni – dzięki czemu chwyt jest pewny a przenoszenie bezpieczne i mniej męczące,
d) rozwiązanie to również uniemożliwia ich oderwanie lub uszkodzenie ściany skrzyni,
6. Wieko skrzyni oraz jej dno zawiera odpowiednio uformowane, okrągłe elementy wklęsło-wypukłe o średnicy 7 cm i wysokości 1,3-1,5 cm dzięki czemu powierzchnia kontaktu jest równa. Elementy te tak jak klocki „lego” doskonale się zazębiają i blokują zapewniając niespotykaną stabilność i pewność połączenia.
Taka konstrukcja skrzyń umożliwia modułowe ich składowanie oraz zwiększa stabilność układanych pionowych stosów skrzyń bez względu na ich rozmiar zwiększając jednocześnie sztywność i integralność konstrukcji.
Ponadto bezpiecznie pozwala na ukośne ustawienie skrzyń (jedna na drugiej) bez niebezpieczeństwa ich ześlizgnięcia się.
Także dzięki takiemu rozwiązaniu skrzynie Aegis, zakupione dzisiaj będą w pełni kompatybilne z innymi skrzyniami tej serii, które powstaną w przyszłości.
7. Kontrolowana grubość ściany . Wzmocnione narożniki i krawędzie – grubość materiału do 20% większa celem zwiększenia odporności i wytrzymałości.
8. Skrzynia posiada wygodne technologiczne „przepusty transportowe” umożliwiające dodatkową stabilizację ładunku oraz umożliwia ich wykorzystanie jako punktów /miejsc/, które mogą zostać wykorzystane do dodatkowej stabilizacji skrzyń na okres transportu ( np. w lukach transportowych samolotów, w kontenerach, itp.)
9. Zaprojektowane i wymodelowane miejsce na dodatkowe uchwyt w wieku skrzyni.
10. Wieko i przednia część ściany skrzyni wyposażone zostały w miejsca umożliwiające montaż tabliczek informacyjnych (A5 i A7) co ułatwia ich identyfikacje oraz oznaczanie ich zawartości.
11. Wieko oraz górna krawędź skrzyni wyposażone zostały wyprofilowane elementy blokujące, które po zamknięciu usztywniają całą konstrukcję oraz i zapobiegają wzajemnemu przemieszczaniu się wieka i skrzyni we wszystkich płaszczyznach.
12. Konstrukcja wewnętrznej ramy kołnierza zawiera gniazda umożliwiające mocowanie przegród i dowolną aranżację wnętrza skrzyni bez konieczności jej przewiercania.
CECHY:
· Wysoka wytrzymałość i stabilność mechaniczna.
· Odporne na działanie UV.
· Odporność na korozję, rozpuszczalniki i kwasy.
· Zakres temperatur od -40 do +70.
· Wykorzystanie tworzywa barwionego w masie co zapewnia zachowanie koloru nawet po zewnętrznym zarysowaniu czy zadrapaniu.
· Wysoka wytrzymałość przy układaniu skrzyń w pionowe stosy.
· Duże bezpieczeństwo i stabilność stosów.
· Możliwość układania skrzyń w poprzek.
· Oprzyrządowanie ( zawiasy, zamknięcia) wykonane z wysokiej jakości stali nierdzewnej.
· Wodoodporne i wodoszczelne -IP 65.